Uw verlanglijst

In deze lijst kunt u interessante producten opslaan en op elk moment snel terugvinden.

Klik gewoon op het verlanglijst-symbool

Wellness

Wellness thuis

De badkamer is er niet alleen om te douchen en tanden te poetsen. In de badkamer kunnen we ontspannen, ons voorbereiden op de dag of bijkomen van de drukte van het dagelijks leven. Als u elke dag van een beetje ontspanning geniet, voorkomt u stress en maakt u van uw huis een oase van rust.

Spierspanning

Het trekt, het voelt stram en gespannen aan

Uit meerdere onderzoeken blijkt dat stijve en verkrampte spieren tot één van de meest voorkomende welvaartsziekten behoren. Iedereen die in het dagelijks leven of op het werk te veel zit of niet genoeg beweegt, heeft al snel last van een verkeerde houding en een gespannen rug.

Dit is onplezierig en moet serieus worden genomen: een continue verkeerde houding kan snel tot chronische pijn en uiteindelijk tot een beknelde zenuw leiden, waardoor u dagen of zelfs weken last van kunt hebben. Om te voorkomen dat dit gebeurt, bieden we hier een paar mogelijkheden die helpen om spanningen te voorkomen en te verlichten.

Oplossingen voor spierspanningen

Herstel op de juiste manier

Er zijn verschillende manieren om gespannen, verkrampte spieren en de bijbehorende pijn te bestrijden. Veel mensen grijpen direct naar medicatie tegen de pijn. Ibuprofen, paracetamol, aspirine en naproxen zijn de populairste middelen. Toch hoeft dit niet uw eerste keuze te zijn; er zijn betere en natuurlijke manieren om spierspanning te bestrijden.

Dit begint met de voeding: het eten van voldoende magnesium, bijvoorbeeld van volkorenproducten, spinazie of bananen, voorkomt spierspanningen. Tevens moet u voldoende drinken om uw spieren soepel te houden. En de beste remedie tegen spanning is regelmatige lichaamsbeweging; dit is belangrijker dan ooit in tijden van zittende beroepen. Als u desondanks last van gespannen en verkrampte spieren krijgt, zijn er twee andere therapieën.

Massage- en warmtetherapie bij spierspanning

Het eerste middel voor de behandeling van spierspanning is manuele therapie of massage. Hierbij worden de spierknopen met zachte of harde druk losgemaakt en verklevingen in de spiervezels weggenomen. Naast de professionele masseur kan er ook een zelfmassage worden uitgevoerd. Als de spanningspijn acuut en sterk is, kan een zachte massage aangenaam zijn. Warmtetherapie is de meest voorzichtige manier om spieren los te maken.

De spier wordt verwarmd door rood licht, warme kussens of een bad, wat de bloedcirculatie bevordert. Zo worden de afvalstoffen snel afgevoerd. In whirlpools, bubbelbaden en een bad met massagejets worden beide methoden gecombineerd. Sterke waterstralen kneden uw spieren op aangename wijze in een warm bad. Een goede tip is om de aangetaste spier voordat u gaat baden met een essentiële olie, zoals een beetje muntolie, in te wrijven. Dit zorgt vanaf het begin voor een aanzienlijk betere doorbloeding, ondersteunt de helende werking van het bad door een aangenaam contrast van een warme en koude sensatie en maakt het hoofd leeg.

Een spa thuis


Een spa thuis

Villeroy & Boch levert talloze whirlpoolsystemen. Veel badkamercollecties zoals Subway en Squaro kunnen van massagejets worden voorzien voor een ontspannen bad.

Stress verlichten

Volledig ontspannen

Niet alleen een verkeerde houding, ook stress is frequent aanwezig in ons dagelijks leven. In een steeds snellere wereld is het belangrijk om rust te nemen en bronnen van stress weg te nemen. Dit geldt niet alleen in rustige tijden, maar is vooral in tijden van extra spanning een absolute must.

Stress belast niet alleen de geest, maar ook het lichaam – vaak met blijvende gevolgen. Af en toe even nietsdoen tijdens een inspannende werkperiode of het managen van een gezin is daarom geen teken van luiheid, maar juist van voorzichtigheid. Alleen degenen die voor zichzelf kunnen zorgen, kunnen verantwoordelijkheid voor anderen nemen.

Fases van stress

Ontsnappen aan de vicieuze cirkel

Stress is op zichzelf niet slecht. De juiste druk bevordert de concentratie en efficiëntie, omdat je nu eenmaal lichamelijk en geestelijk goed bij de les moet zijn om prestaties te leveren. Maar lichaam en geest komen in gevaar wanneer de overbelasting chronisch wordt. Vooral ambitieuze en actieve mensen lopen dit risico. De "alarmtoestand" van stress manifesteert zich in een verhoogde motivatie en volledige inzet, zowel op het werk als in het gezinsleven. De eigen behoeften komen hierbij vaak in het gedrang. Gebrek aan ontspanning kan er toe leiden dat u het grote geheel uit het oog verliest en over uw persoonlijke grenzen heen gaat. Dit wordt vaak gevolgd door een fase van weerstand waarin de persoonlijke behoeften worden verdrongen en men zich uit het sociale leven terugtrekt. Wanneer de belangrijke, rustgevende fases die nodig zijn, niet worden genomen, vervlakt uw leven – u leeft alleen nog voor het werk, het project of het gezin. In het ergste geval kan dit leiden tot een gevoel van innerlijke leegte dat u niet meer kunt doorbreken. Een burn-out of depressie zijn dan vaak het gevolg. Er zijn verschillende succesvolle oplossingen om uit deze vicieuze cirkel te ontsnappen of om dit helemaal te vermijden.

Uitgebalanceerde voeding

U bent wat u eet

Een gebalanceerd, gezond dieet heeft alleen maar voordelen. Het lichaam is gezond omdat het alle essentiële voedingsstoffen krijgt en blijft zo sterk en productief. Allereerst is het belangrijk om aandacht te besteden aan de juiste samenstelling van het dieet. Vers fruit en groenten zijn rijk aan essentiële vitamines en mineralen die u fit houden. Bovendien bevatten ze veel vezels, wat voor een gezonde spijsvertering zorgt. Veel water en thee drinken, voorkomt uitdroging en houdt de huid jong.

Zogenaamde "lege calorieën" zoals fastfood, frisdrank, alcohol of snoep bieden veel energie, maar weinig voedingsstoffen en verzadigen in tegenstelling tot groenten of eiwitten niet lang – ze leiden tot gewichtstoename, omdat het hongergevoel na het eten snel terugkomt. Daarom moeten ze met mate worden gebruikt. Incidenteel soul food is natuurlijk geen probleem, u moet uzelf af en toe eens verwennen. Naast de juiste ingrediënten is de manier van eten ook van groot belang. Eet niet terwijl u loopt, staat of werkt, maar gun uzelf de tijd om echt iets voor uzelf te doen en neem een pauze voor de maaltijd. Uw lichaam zal u dankbaar zijn.

Relaxen en rusten

Heerlijk bijkomen

Het klinkt banaal, maar een korte adempauze kan al wonderen doen tegen stress. In de lunchpauze kunt u bij mooi weer in de zon zitten en gewoon even aan niets denken. Ook een klein dutje doen voordat de kinderen uit school komen, geeft kracht voor de rest van de dag – "power napping" is slechts een moderne term voor iets wat al lang bekend is.

Deze korte slaapjes van ongeveer 15 tot 30 minuten ontspannen lichaam en geest. Daarna bent u snel weer productief, omdat u in deze korte tijd niet in een diepe slaap valt. En ten slotte is het essentieel om regelmatig voldoende te slapen. Na een ontspannend schuimbad slaapt u heel diep en goed, want morgen is er weer een dag.

Wellness in de douche

Sport

Een rollende steen vergaart geen mos. Dit oude gezegde heeft niet alleen de Rolling Stones hun naam gegeven, maar vormt ook een prima principe voor ons dagelijks leven. Kantoorbanen, auto's en de gezellige bank thuis bevorderen in onze moderne samenleving een zeer zittende levensstijl. Dit leidt tot typische welvaartsziekten: overgewicht, spanning, rugpijn. Daarom is het met name bij een baan waarbij u veel zit belangrijk om op voldoende lichaamsbeweging te letten; uw lichaam wil worden belast, zodat het niet in lethargie vervalt.

Let op voldoende beweging

Een rondje joggen 's morgens vóór het werk zorgt ervoor dat u goed wakker wordt en fit blijft. Al twee of drie rondjes per week leiden tot merkbare effecten. En waarom de auto niet eens laten staan en in het voorjaar en de zomer op de fiets naar het werk of afspraken gaan? Mensen die elke dag korte afstanden op de fiets afleggen, bevorderen de bloedsomloop, bouwen spieren op en versterken het hart. En zelfs kleine dingen kunnen grote invloed hebben: als u bijvoorbeeld te voet boodschappen doet in plaats van met de auto of ervoor kiest om de trap te gebruiken in plaats van de lift, krijgt u al regelmatig beweging.

Met kleine stapjes op weg naar het doel

Niet iedereen kan van vandaag op morgen beginnen met joggen of langere afstanden op de fiets afleggen. Dit betekent echter niet dat u geen beweging kunt krijgen in het dagelijks leven. Een of twee ontspannende wandelingen van dertig minuten, bijvoorbeeld na de lunch, stimuleren de bloedsomloop, doorbloeden de spieren en houden de gewrichten soepel. U kunt uw eigen tempo kiezen en u hoeft niet te haasten. Bovendien kunt u bij mooi weer van de zon genieten – dat zorgt voor een goed humeur en ondersteunt de vorming van belangrijke vitamine D.

Een warm bad met rustgevende muziek

Wellness voor de badkamer

U wilt niet altijd het uiterste geven bij het sporten, maar even gewoon rustig achterover leunen. En dit gaat natuurlijk het beste in een aangenaam warm bad dat met massagejets de spieren losmaakt. De juiste verlichting is hierbij natuurlijk onmisbaar. Een uniform lichtconcept met indirecte, dimbare verlichting biedt altijd de juiste lichtintensiteit en verblindt niet. Wat ontbreekt er nu nog voor het perfecte ontspanningsmoment? Muziek natuurlijk.

Onze favoriete muziek ontspant automatisch en brengt ons in een toestand van kalmte en plezier. Zelfs wanneer uw oren in het water zijn ondergedompeld, kunt u van muziek genieten door de uitstekende geluidsgeleiding van water. Bij Villeroy & Boch vindt u alles, van verlichting tot en met geluidssystemen, om de perfecte sfeer voor een ontspannen bad in uw wellness-badkamer te creëren.

Indoor Whirlpools

Lichaamsverzorging

Het lichaam verzorgen

Mensen die iets voor zichzelf doen, kunnen meer voor anderen doen. De verzorging van het eigen lichaam is bij uitstek een moment voor uzelf. Het schoonmaak- en verzorgingsprogramma 's morgens of' s avonds vormt een moment van vernieuwing. Hierbij gaat het om meer dan alleen een snelle douche en tandenpoetsen. Een verzachtende vochtinbrengende crème verjongt de huid en voorkomt dat deze uitdroogt.

Met name handen die het zwaar te verduren hebben gehad, bijvoorbeeld door poetsen, afwassen of ander fysiek werk, profiteren van kalmerende verzorgende lotions; dit geldt voor zowel mannen als vrouwen. Een zachte peeling reinigt de huid en zorgt voor een aangenaam fris gevoel. Voor een juiste lichaamsverzorging verandert u uw badkamer thuis in een spa. Wat uw verzorgingsroutine ook is, u moet altijd de tijd nemen die u nodig hebt – wellness en ontspanning beginnen immers thuis.

Whirlpoolsystemen

Tijd voor uzelf

Even pauze nemen

Of het nu gaat om sporten, tijdens het diner, 's avonds in een wellness-bad, met een goed boek of in de hobbykamer, een ding is zeker: alleen mensen die zichzelf ontzien en genoeg tijd vrijmaken voor hun eigen behoeften, kunnen stress en alle negatieve gevolgen ervan vermijden. Het is altijd goed om uzelf te trakteren op een korte pauze om vervolgens de uitdagingen van het dagelijks leven met nieuwe kracht aan te gaan.