Woon eetkamer
Badkamer en Wellness
Badkamerkeramiek
Badkamermeubels en spiegels
Douchebakken en baden
Toiletzittingen en bedekkingen
- Novelties
Keuken
Collecties
ProfessionalsShowrooms en dealers
Veelgestelde vragen
Aanmelden
Heb je je geregistreerd voor een My Club-account of ben je alleen geabonneerd op onze nieuwsbrief? U ontvangt de nieuwsbrief ook zonder een account aan te maken. Registreer je hier snel en gemakkelijk als je nog geen My Club-account hebt.
Ben je geregistreerd als My Club-klant? Controleer of je een typefout hebt gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres of wachtwoord. Is er een spatie ingeslopen voor of na je invoer of sta je bij ons geregistreerd onder een ander e-mailadres?
Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je dit opnieuw instellen.
Je kunt je wachtwoord eenvoudig opnieuw instellen: Klik op "Aanmelden" en vervolgens op "Wachtwoord vergeten?". Voer nu het e-mailadres in dat je hebt gebruikt om je bij ons te registreren. We sturen je een link waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.
Klik op "Aanmelden" en meld u aan met uw e-mailadres en wachtwoord. Voer onder "Wachtwoord wijzigen" in het accountoverzicht eerst je huidige wachtwoord en het nieuwe wachtwoord in, bevestig het nieuwe wachtwoord en klik op "Opslaan".
Om veiligheidsredenen moet het wachtwoord minstens 8 tekens lang zijn en minstens één hoofdletter, één kleine letter, één cijfer en één speciaal teken bevatten.
Meld u aan op uw My Club account. In je accountoverzicht kun je nu je factuur- of afleveradres wijzigen of andere afleveradressen toevoegen.
Je kunt je adresgegevens ook wijzigen bij de kassa in een van onze deelnemende winkels. Alleen het e-mailadres kan niet worden gewijzigd. Indien uw e-mailadres is gewijzigd, neem dan rechtstreeks contact op met ons serviceteam.
Met een klantaccount kunt u van vele voordelen profiteren:
- U ontvangt exclusieve vouchers en kortingen die u zowel online als in uw Villeroy & Boch-winkel kunt inwisselen.
- Afhankelijk van uw Mijn Club-status profiteert u van besparing op verzendkosten
- U verzamelt bonuspunten voor elke aankoop, die je flexibel kunt inwisselen
- U kunt op elk moment de huidige status van uw bestelling bekijken, evenals uw eerdere bestellingen.
- U kunt verlanglijstjes maken in onze online shop en deze delen met uw familie en vrienden.
- U kunt een melding krijgen zodra een uitverkocht product weer beschikbaar is.
- U kunt worden geïnformeerd over prijswijzigingen en promoties.
Jammer dat je je account wilt verwijderen! Neem contact op met onze klantenservice, zij zorgen ervoor: Contactformulier
My Club
Registreer u eenvoudig online of in de deelnemende Houses of Villeroy & Boch / Villeroy & Boch Outlets en profiteer direct van de voordelen. De deelnamevoorwaarden vindt u hier.
- Gratis versending vanaf een bestelwaarde van 25 euro voor My Club Gold Members en 50 euro voor My Club Members vanaf 75 euro voor niet-leden. In beide gevallen geldt de waardegrens na aftrek van alle vouchers. Geldt voor bestellingen in de online shop en voor bestellingen in een van onze filialen met directe levering aan huis - het gehele jaar door.
- Tegoedbon voor uw verjaardag (alleen mogelijk als u uw geboortedatum vermeldt)
- My Club Deals en andere exclusieve My Club aanbiedingen
- My Club punten verzamelen en direct inwisselen (inwisselen mogelijk na 30 dagen)
- Automatisch bericht wanneer collecties uit het assortiment worden genomen
- Altijd de nieuwste informatie over speciale acties van de My Club met de Club-nieuwsbrief
- Meldingsservice bij opnieuw beschikbare artikelen en prijswijzigingen
- en nog veel meer
- Uw verzendvoordelen zijn afhankelijk van uw My Club-status.
Klik op "Wachtwoord vergeten". U ontvangt van ons per e-mail een nieuw wachtwoord. De aanmelding verloopt altijd met het e-mailadres.
U kunt uw adresgegevens online wijzigen in uw account en aan de kassa in een van onze deelnemende winkels. Alleen het e-mailadres kan niet worden gewijzigd. Indien uw e-mailadres is gewijzigd, neem dan hier rechtstreeks contact op met ons serviceteam.
IK HEB EEN NIEUW WACHTWOORD AANGEVRAAGD, MAAR GEEN E-MAIL ONTVANGEN.
Er is geen klantaccount voor het opgegeven e-mailadres. Houd er rekening mee dat het inschrijven op de nieuwsbrief niet hetzelfde is als registreren in onze online shop. U kunt de nieuwsbrief ook ontvangen zonder een eigen account aan te maken.
Registreer u hier snel en eenvoudig voor een account in de online shop.
Als geregistreerde klant en My Club lid profiteert u van vele voordelen. U kunt uw bestellingen volgen en bekijken, uw favoriete en gewenste artikelen opslaan, profiteren van exclusieve My Club aanbiedingen en op de hoogte blijven van het laatste nieuws.
Het lidmaatschap van onze klantenclub is gratis en er zijn geen kosten aan verbonden.
Als My Club Member moet u binnen 365 opeenvolgende dagen aankopen doen voor een totaalbedrag van ten minste € 500 in de eurozone of CHF 700 in Zwitserland en Liechtenstein, £ 450 in het Verenigd Koninkrijk, $ 600 in de Verenigde Staten, $ 1.200 in Canada, $ 750 in Australië, 2.300 zloty in Polen, SEK 5.000 in Zweden of NOK 5.000 in Noorwegen in de Villeroy & Boch online shop of deelnemende Villeroy & Boch winkels. Zodra de annuleringstermijn van 30 dagen is verstreken na de aankoop waarmee je de statuslimiet van €500 of CHF 700 in Zwitserland en Liechtenstein, £450 in het VK, $600 in de VS, $1.200 in Canada, $750 in Australië, 2.300 zloty in Polen, SEK 5.000 in Zweden of NOK 5.000 in Noorwegen hebt bereikt, ontvang je de status van My Club Gold Member.
Een overzicht van alle voordelen vindt u hier.
De Gold-status geldt aanvankelijk voor 2 jaar. Indien u in deze 2 jaar opnieuw aankopen doet voor een totaalbedrag van meer dan € 500, wordt uw Gold-status automatisch weer met 2 jaar verlengd. Als deze aankoopwaarde niet wordt bereikt, wordt de Gold-status niet verlengd. Tegelijkertijd blijft u uiteraard My Club Member met de reguliere My Club-voordelen.
U kunt uw status op elk moment bekijken in uw klantenaccount op onze website. Tevens kunnen onze medewerkers in de deelnemende Villeroy & Boch winkels of ons Customer Happiness Team u informatie over uw status geven.
Het verzamelen van My Club punten begint al met de aanmelding: Verzeker u van tot 900 My Club punten bij uw eerste aanmelding: 400 My Club punten voor uw registratie met bevestiging van uw e-mailadres, 300 My Club punten voor vermelding van uw postadres en nog eens 200 My Club punten als u uw verjaardag vermeldt.
Voor elke aankoop in onze online shop, in de deelnemende Houses of Villeroy & Boch en in de Villeroy & Boch outlets ontvangt u My Club punten. Zorg ervoor dat u bij het bestellen in de online shop dat u zich op uw My Club account aanmeldt voordat u uw bestelling plaatst.
Voor de eurolanden, Zwitserland, Groot-Brittannië en de VS, Canada en Australië geldt het volgende: Voor uw aankoop ontvangt u 1 punt voor elke bestede EUR/CHF/GBP/USD/CAD/AUD. Elk punt is 1 cent/1 Rappen/1 Pence waard. Zo ontvangt u bijvoorbeeld bij een aankoop ter waarde van 100 € in totaal 100 My Club-punten, die samen €1 waard zijn. In Noorwegen en Zweden krijgt u 1 punt voor elke bestede 10 kronen. Een punt is 1 öre waard. In Polen ontvangt u 1 punt voor elke uitgegeven 5 zloty. Een punt is 5 grozy waard.
Het achteraf bijschrijven van My Club puntenis niet mogelijk. Zorg er daarom voor dat u zich aanmeldt op uw My Club account voordat u een bestelling plaatst in de online shop en wijs op uw My Club lidmaatschapin de Houses of Villeroy & Boch en Villeroy & Boch Outlets voordat u afrekent.
U kunt de My Club puntenop elk moment in het betreffende valutagebied inwisselen in de Villeroy & Boch online shop, in de deelnemende Houses of Villeroy & Boch en in de Villeroy & Boch Outlets.
Inwisselen in de online shop
- Meld u aan op uw My Club klantenaccount
- Plaats de gewenste artikelen in het winkelwagentje
- Selecteer in het winkelwagentje de optie “Mijn My Club punten tonen
- Bevestig het inwisselen van de punten
Inwisselen in de winkel
- Bij deelnemende winkels kunt u de punten heel eenvoudig direct bij de kassa inwisselen.
De waarde van de punten hangt af van het betreffende valutagebied en komt overeen met 1 cent in de eurozone, resp. 1 rappen in Zwitserland en Liechtenstein, 1 pence in het Verenigd Koninkrijk, 1 cent in de VS, Canada, Australië, 5 groszy in Polen, 10 öre in Zweden en Noorwegen.
De punten worden zo snel mogelijk weergegeven. Bij aankoop in onze online shop of in onze Villeroy & Boch stores worden de punten binnen 24 uur na facturering op uw puntenaccount bijgeschreven.
De My Club puntenzijn 3 jaar geldig. U wordt 3 maanden voordat uw punten verlopen via de nieuwsbrief geïnformeerd.
De punten van uw aankopen worden de eerste 30 dagen na aankoop geblokkeerd en worden na afloop van de herroepingstermijn automatisch vrijgegeven. De punten voor uw registratie, uw geboortedatum en uw postadres worden 48 uur na uw eerste My Club-aankoop automatisch vrijgegeven en kunnen op elk moment worden ingewisseld. Voorwaarde is dat u zich hebt aangemeld voor onze Villeroy & Boch nieuwsbrief en ons toestemming voor het ontvangen van onze nieuwsbrief hebt gegeven. Het recht op deze punten vervalt als er binnen 6 maanden na het verstrekken van uw gegevens geen aankoop heeft plaatsgevonden.
U kunt uw puntensaldo op elk moment in uw account bekijken.
Voor afmelding neemt u rechtstreeks contact op met ons Customer Happiness Team. Het uitschrijven dient schriftelijk te gebeuren. Geef bij het afmelden aan of u de My Club punten vooraf nog wilt inwisselen.
Bestellingen
Om ervoor te zorgen dat je je bestelling snel ontvangt, worden alle bestellingen onmiddellijk doorgegeven aan ons logistieke team. Daarom zijn wijzigingen, annuleringen of samenvattingen achteraf helaas niet meer mogelijk.
We informeren je per e-mail over de status van je bestelling. Na verzending ontvang je de trackinglink om je levering te volgen.
Beschikbare artikelen, d.w.z. artikelen met een groen stoplicht, zijn meestal binnen 3-5 werkdagen beschikbaar. De betalingsmethode heeft geen invloed op de leverdatum.
Je kunt je bestellingen en de huidige verwerkingsstatus in één oogopslag bekijken in je Mijn Club-account: Log hier in.
Uw bestelling is niet volledig afgerond en is niet ontvangen door Villeroy & Boch. Bestel opnieuw. Na succesvolle afronding ontvang je een bevestiging per e-mail.
Je vindt de optie "Laat me weten wanneer het product beschikbaar is" voor elk niet-beschikbaar item. Selecteer ze en log vervolgens in op je Mijn Club-account. Het artikel wordt automatisch toegevoegd aan je verlanglijstje en je ontvangt een e-mail van ons zodra het weer te bestellen is. Helaas kunnen niet-beschikbare artikelen niet vooraf worden besteld.
Met de functie Check & Reserve kunt u de beschikbaarheid van elk artikel in uw Villeroy & Boch filiaal controleren en het artikel direct telefonisch bestellen of reserveren. Uw filiaal stuurt u uw aankoop ook graag toe als u niet persoonlijk bij ons langs kunt komen.
Artikelen van de 1e keuze zijn alleen verkrijgbaar via onze website en bij de detailhandel. Artikelen van 2e keuze, overtollige voorraden en artikelen die uit het assortiment gaan bij onze Factory Outlet Centers verkrijgen. De locaties vindt u met onze functie Dealer zoeken.
Om je voucher in te wisselen, log je in op je My Club account en voer je je vouchercode in het winkelmandje in.
Heb je een fout gemaakt bij het invoeren van de code? Is er een spatie ingevoerd voor of na de code?
Zijn de aflossingsvoorwaarden nageleefd? Je vindt deze aan het einde van je voucher. Sommige vouchers vereisen een minimale bestelwaarde of kunnen niet worden gecombineerd met andere kortingsacties en kunnen daarom niet worden gebruikt op reeds afgeprijsde artikelen.
Wil je een cadeaubon inwisselen? Selecteer de optie "Ik heb een cadeaubon" en voer daar je code in.
Heb je deze punten gevolgd en kun je je voucher nog steeds niet inwisselen? Ons klanttevredenheidsteam helpt je graag verder. U kunt ons hier bereiken. Stuur ons een kopie van je voucher, je winkelmandje en de foutmelding, zodat we je direct kunnen helpen.
Onze welkomstvoucher van 10% korting is exclusief geldig voor het Villeroy & Boch D&L assortiment. Je kunt het inwisselen in onze online shop, in de huizen van Villeroy & Boch en in onze verkooppunten.
Je kunt één voucher per bestelling inwisselen. Helaas is een combinatie niet mogelijk.
Alle artikelen worden zorgvuldig en veilig verpakt door ons ervaren logistieke team. Wil je je bestelling cadeau doen? Selecteer gewoon de optie in het winkelmandje en we pakken het product met liefde voor je in. U kunt ook een wenskaart toevoegen die we met de door u gewenste tekst of zonder tekst bijvoegen.
Na succesvolle afronding ontvang je een bevestiging per e-mail. Als u deze niet hebt ontvangen, is uw bestelling niet volledig afgerond en niet ontvangen door Villeroy & Boch. Bestel opnieuw.
Neem contact op met ons klanttevredenheidsteam en vertel ons in welk artikel en hoeveel je geïnteresseerd bent. We zullen controleren of we de gewenste hoeveelheid kunnen leveren.
Je bestelt rechtstreeks bij de fabrikant en ontvangt alleen goederen van de 1e generatie. Keuze - Sorteren. Levering gebeurt rechtstreeks vanuit onze fabriek of ons logistiek centrum in Saarland.
Levering en verzending
De verzendkosten bedragen 6,90 euro. Vanaf een bestelwaarde van 25 euro voor My Club Gold Members, vanaf 50 euro voor My Club Members en vanaf 75 euro voor niet-leden leveren wij zonder verzendkosten. In alle drie de gevallen geldt de waardegrens na aftrek van alle vouchers. Hier kunt u uw persoonlijke klantaccount aanmaken.
Ja, helaas moet je meerdere verzendkosten betalen voor meerdere bestellingen, omdat het voor ons niet mogelijk is om de bestellingen te bundelen.
Wij leveren alleen op afleveradressen in Duitsland.
Spoedverzending is helaas niet mogelijk.
Ja, onze shop voor Oostenrijk vindt u op https://www.villeroy-boch.at/ en de shop voor Zwitserland op https://www.villeroy-boch.ch/de/.
Ja, u kunt ook een Packstation als leveradres aangeven. Vergeet voor een vlotte levering niet om ook het postnummer in te vullen.
Met de functie Check & Reserve kunt u controleren of elk artikel momenteel op voorraad is in uw Villeroy & Boch winkel. Voer je postcode in en je krijgt direct een overzicht van de voorraad. Je kunt het artikel telefonisch reserveren of direct bestellen en thuis laten bezorgen.
Click & Collect
Met onze Click & Collect service kunt u het gewenste artikel gratis in een willekeurig Villeroy & Boch filiaal in Duitsland laten leveren. U kunt de bestelde producten direct bij afhalen in het filiaal kunt bekijken en u door onze medewerkers ter plaatse laten adviseren. Zodra de producten in het gewenste filiaal voor u klaar liggen, ontvangt u een bericht van ons per e-mail.
Voeg gewoon de gewenste artikelen toe aan het winkelmandje en ga naar de kassa. Om uw bestelling in een Villeroy & Boch filiaal te laten leveren, kiest u bij "Verzending" het menuonderdeel "Verzending naar een Villeroy & Boch filiaal (Click & Collect – gratis verzending)". Er verschijnt een zoekfunctie waarmee u het gewenste Villeroy & Boch filiaal kunt kiezen.
In de regel neemt de levering 3- 5 werkdagen in beslag. Je ontvangt een e-mail zodra de goederen zijn aangekomen bij het door jou gekozen filiaal en klaar zijn om te worden opgehaald.
Laat gewoon je bestelbevestiging op je smartphone zien wanneer je je bestelling ophaalt. Uw bestelling ligt u voor u klaar tijdens de reguliere openingstijden van de filialen.
Klachten en retourzendingen met betrekking tot bestellingen die via onze website zijn geplaatst, kunnen alleen via ons hoofdkantoor worden afgehandeld. Neem contact op met ons serviceteam via het contactformulier: Contactformulier
Betaling
Je kunt kiezen uit de populairste betaalmethoden bij online winkelen: PayPal, creditcardbetaling, onmiddellijke bankoverschrijving en, in samenwerking met onze partner Klarna, aankoop op rekening en huurkoop.
Betaal je aankoop direct met PayPal en de goederen worden direct verzonden. Met PayPal kun je ook kiezen tussen verschillende betaalmethoden zonder je betaalgegevens door te geven: Maak over van een lopende rekening, kaartbetaling, automatische incasso of je eigen PayPal-saldo. Aan het einde van het bestelproces word je direct doorgestuurd naar PayPal om te betalen. Als u al een PayPal-account hebt, hoeft u zich alleen nog maar bij PayPal aan te melden met uw gebruikersgegevens. Anders kunt u bij uw bestelling ook een nieuw PayPal-account aanmaken. Zie PayPal FAQ voor meer informatie over PayPal.
Het volledige aankoopbedrag wordt afgeschreven zodra uw bestelling voor verwerking aan onze logistieke afdeling wordt doorgegeven. Tijdens het afronden van de bestelling vindt er slechts een autorisatie van 1 cent plaatst, die vervolgens direct wordt teruggeboekt.
Uw cardgegevens worden niet door ons opgeslagen maar in plaats daarvan met behulp van het SSL-proces gecodeerd en naar onze betalingsdienstaanbieder verzonden. Hiertoe worden ze na de aankoopbevestiging naar de betalingsdienstaanbieder doorgestuurd.
Je ontvangt een factuur van onze betalingspartner Klarna. Je kunt gemakkelijk betalen nadat je de goederen hebt ontvangen, zodat je niet vooraf hoeft te betalen. Als je de artikelen die je hebt besteld niet wilt houden, hoef je niet te betalen.
U ontvangt de factuur per e-mail nadat de goederen zijn verzonden. Er zit geen factuur in het pakket.
Tegoedbonnen kunnen alleen tijdens het bestellen in de winkelwagen worden ingevoerd. Later inwisselen is helaas niet mogelijk.
Retouren en reclamaties
U ontvangt uw geld terug op dezelfde manier waarop u hebt betaald:
- Als je met een kaart betaalt, wordt het geld ook teruggestort op je kaart.
- Bij betaling met PayPal wordt het geld weer op uw PayPal-rekening bijgeschreven.
- Als je op rekening koopt, hoef je niet te betalen voor artikelen die je wilt retourneren.
- Reeds gedane betalingen worden naar je teruggestort.
Mijn Club-bonuspunten of cadeaubonnen die je bij je bestelling hebt ingewisseld, worden teruggestort op je account of het tegoed wordt terugbetaald binnen 48 uur nadat de retourzending is verwerkt. Ingewisselde vouchers vervallen wanneer je ze inlevert en kunnen niet opnieuw worden ingewisseld.
Zodat je de tijd hebt om te beslissen, verlenen we een verlengd annuleringsrecht van 30 dagen voor bestellingen in onze online shop.
Ons Customer Happiness Team geeft je graag de documenten voor een gratis retourzending. Na ontvangst van je retourzending ontvang je je geld terug op basis van de betalingsmethode die je hebt gebruikt. Je kunt het klanttevredenheidsteam bereiken via ons contactformulier.
Meer informatie over het herroepingsrecht vindt u hier.
We doen ons uiterste best om je bestelling in een breukvaste verpakking te verpakken en de kwaliteit zorgvuldig te controleren. Helaas kan het echter gebeuren dat je een beschadigd artikel ontvangt. Neem in dat geval contact op met ons Customer Happiness team met een foto en een kort bericht: Contactformulier
Je krijgt snel feedback.
In veel gevallen is het niet nodig om defecte artikelen te retourneren.
Omruilen is helaas niet mogelijk. Stuur het verkeerd bestelde artikel terug voor creditering en bestel het gewenste artikel apart via onze winkel.
Cadeaukaart
De cadeaukaart is inwisselbaar bij alle deelnemende Villeroy & Boch filialen en online op https://www.villeroy-boch.de/. Voer je online code in het winkelmandje in onder "Ik heb een cadeaubon". De cadeaukaart kan alleen worden ingewisseld in het land waarin deze is gekocht. Gedeeltelijke inwisselingen zijn mogelijk en de cadeaukaart kan worden overgedragen op derden. De cadeaukaart kan niet opnieuw worden opgeladen. Over het tegoed hoeft geen rente te worden betaald.
De cadeaukaart is 36 maanden geldig vanaf de datum van aankoop.
Het tegoed kan in alle deelnemende Villeroy & Boch filialen en online op https://www.villeroy-boch.de/ worden gecontroleerd.
Artikelen die met een cadeaukaart zijn gekocht, kunnen zoals gebruikelijk binnen 30 dagen worden geretourneerd. Het bedrag dat je met de cadeaubon hebt betaald, wordt binnen 48 uur teruggestort op je bestaande cadeaubon. Een uitbetaling is niet mogelijk.
Cadeauservice
Nu nieuw: We verpakken je bestelling liefdevol als een cadeau.
We pakken veel van onze producten ook met liefde in en voegen een wenskaart toe met de tekst van jouw keuze. Natuurlijk kunnen we je bestelling ook rechtstreeks naar de persoon sturen die je wilt verrassen.
Bij het plaatsen van uw bestelling kunt u per artikel in de winkelwagen kiezen of wij het met liefde voor u als cadeau inpakken. U kunt ook een wenskaart toevoegen die we met de door u gewenste tekst of zonder tekst bijvoegen.
Een cadeauverpakking kost €3,90. U ontvangt de wenskaart gratis.
U bepaalt of we uw tekst op de kaart afdrukken of dat u de kaart zelf wilt schrijven.
Ja, wij bezorgen uw cadeau op het adres van uw keuze binnen Duitsland. Maak uw geen zorgen, de ontvanger ziet natuurlijk geen prijzen: Op onze leveringsbonnen staan geen prijzen en u ontvangt de factuur zoals gebruikelijk per e-mail.
Nakoop-service
Wij bieden geen nalevergarantie voor een vaste periode. U kunt uw servies bij Villeroy & Boch registreren. Mocht uw porseleinserie op enig moment aflopen, dan wordt u hiervan tijdig op de hoogte gesteld door onze nakoopservice – tot 12 maanden voor het eigenlijke aflopen van uw serie. Hierdoor blijft er voldoende tijd over voor nieuwe of aanvullende aankopen. Hier kunt u zich registreren: Contactformulier
Onze populaire Toys Delight en Winter Bakery Delight decors zijn het hele jaar door verkrijgbaar.
Alle momenteel beschikbare collecties staan in onze e-shop vermeld. Servies dat u daar niet meer kunt vinden, is helaas niet meer op voorraad.
De beschikbaarheid van uw decor hangt in eerste instantie af van de vraag ernaar.
Kent u onze gratis nakoopservice? De gratis nakoopservice informeert u vooraf per e-mail over het aflopen van uw Villeroy & Boch decor, zodat u ontbrekende artikelen kunt toevoegen.
Registreer u eenvoudig online op onze website, wij zorgen voor de rest. Hier kunt u zich registreren
Wij bieden de dienst na verkoop voor producten uit het reguliere assortiment Dining & Lifestyle.
Registratie is niet mogelijk voor de volgende collecties:
- VIVO / like.by Villeroy & Boch: Aangezien dit een trend-assortiment is dat regelmatig nieuwe designs krijgt, kunnen wij helaas geen nakoopservice aanbieden.
- Seizoensartikelen (series Pasen of Kerstmis)
- Bestek, glazen of decoratieve voorwerpen
Productinfo
Uw Villeroy & Boch bestek is gemaakt van hoogwaardig roestvrij staal 18/10. Roestvlekken die kunnen ontstaan worden vliegroest genoemd. Dit is een afzetting op het oppervlak van je roestvrijstalen bestek.
Het goede nieuws is: De roestlaag kan gemakkelijk worden weggeveegd, mits je dit doet zodra deze zich heeft gevormd. Helaas helpt afwasmiddel niet altijd, maar ik heb zeer goede ervaringen met tandpasta en keramische kookplaatreiniger, die je vast wel in huis hebt.
- Breng tandpasta of de reiniger aan op de roestige plekken.
- Wrijf over de vlekken met een zachte doek of spons.
- Spoel het bestek grondig af met water.
- Droog het bestek met een schone, zachte doek.
Daarna kun je de roestvlekken gemakkelijk in een paar seconden verwijderen met een zachte doek of een afwassponsje.
Hardnekkige vliegroest:
- Bij hardnekkige vliegroest kan het nodig zijn om het proces te herhalen of de reiniger langer te laten inwerken.
- Voor hardnekkige roestvlekken raad ik een keramische kookplaatreiniger of de porseleinreiniger "Etolit" aan. Ik heb zeer goede ervaringen met deze.
Als je één of twee keer per jaar een kwartiertje uittrekt om je bestek schoon te maken met een keramische kookplaat of porseleinreiniger, voorkom je van tevoren de ophoping van hardnekkige aanslag en verwijder je restjes die zich na verloop van tijd op je bestek kunnen ophopen.
Hoe ontstaat vliegroest? Dit wordt veroorzaakt door roestende materialen die in de vaatwasser zijn afgewassen. Het spoelwater brengt de roestdeeltjes over op je bestek.
Preventie: Om roestvlekken te voorkomen, moet je ervoor zorgen dat er geen roestende onderdelen in de vaatwasser terechtkomen. Soms is een intensieve zoektocht nodig om de bron te vinden. Ik geef je graag wat tips om de oorzaak in jouw huis te vinden en weg te nemen. Vorm een bal van aluminiumfolie ter grootte van een pingpongbal en leg deze in het bestekvak van de vaatwasser. De roestlaag zal zich nu bij voorkeur afzetten op de aluminiumfolie in plaats van op je bestek. Je moet de bal regelmatig vervangen.
We krijgen ook vaak de vraag waarom roest vooral op messen blijft zitten. Om ervoor te zorgen dat ze betrouwbaar snijden, worden tafelmessen gemaakt van het bijzonder harde 13/0 roestvrij staal, terwijl alle andere bestekdelen worden gemaakt van het zachtere 18/10 roestvrij staal. Het roestvast staal 13/0 dat voor de messen wordt gebruikt, trekt de roestlaag aan tijdens het spoelproces op een vergelijkbare manier als een magneet.
Typische bronnen van vliegroest zijn
- Potten, kommen, zeven of keukengerei zoals kaasschaaf of knoflookpers van staal. Was je zulke dingen af en toe in de vaatwasser?
- Barsten in het oppervlak van je bestekmand leggen de metalen structuur van de mand bloot en veroorzaken roest. Kijk eens naar je bestekkorven en de rollen van je vaatwasser - zijn ze beschadigd?
➥ Meer informatie over materialen
Donkere verkleuring is een laagje op het glazuur dat kan ontstaan wanneer het servies in contact komt met metaal.
Gelukkig kun je dit oppervlakkige laagje meestal gemakkelijk verwijderen. Helaas helpt afwasmiddel of schoonmaken in de vaatwasser niet, maar u kunt een standaard keramische kookplaatreiniger gebruiken, die u zeker in huis hebt, of een niet-krasmiddel / porseleinreiniger, zoals Met "Etolit" kun je deze sporen verwijderen:
- Breng het reinigingsmiddel aan op de aangetaste gebieden volgens de instructies van de fabrikant.
- Laat de reiniger een paar minuten inwerken.
- Wrijf de coating eraf met een zachte spons of doek.
- Spoel het voorwerp grondig af met water.
- Droog het voorwerp met een schone doek.
Soms blijft de schaafwond lang hardnekkig zitten. In deze gevallen kan het nodig zijn om het proces te herhalen of de reiniger langer te laten inwerken. In dit geval heb ik de beste schoonmaakervaring gehad met de porseleinreiniger "Etolit".
Als je één of twee keer per jaar een kwartiertje neemt om je servies te reinigen met een porseleinreiniger, voorkom je van tevoren dat er hardnekkige aanslag ontstaat en verwijder je restjes die zich na verloop van tijd op je servies kunnen ophopen.
Wat veroorzaakt deze coating? Metaalslijtage kan worden veroorzaakt door contact tussen het porselein en metalen voorwerpen. Metaal is zachter dan porselein en schuurt er daarom tegenaan. Dit resulteert in een grijze coating op het glasoppervlak, die u ook hebt opgemerkt. De meest voorkomende bron is natuurlijk bestek. Naast bestek zijn er echter tal van andere typische bronnen van contact, bijv.
- Metalen onderdelen die in contact komen met het servies in de vaatwasser, zoals bestek, metalen kommen, potten of pannen
- een beschadigde vaatwaskorf: Dit zijn meestal stalen manden die omhuld zijn met plastic
- Roestvrijstalen spoelbakken, werkbladen en kasten
We zouden het geweldig vinden als je je servies weer kunt laten stralen met deze tips.
Ons keramiekmuseum is er graag voor u. Neem contact met ons op met een foto van het artikel en de bodemstempel op [email protected]
Ons serviceteam controleert graag de beschikbaarheid van je decor en stelt passende alternatieven voor als je service niet langer beschikbaar is. Stuur ons gewoon een foto van je serie en de stempel: Contactformulier.
Als fabrikant mag Villeroy & Boch AG geen schatting van de waarde van de eigen producten geven. Neem hiervoor contact op met een porselein-expert.
U kunt uw servies combineren met elke serie die van hetzelfde materiaal is gemaakt. In dit geval zullen er geen kleurverschillen optreden. Wij bieden de materialen Premium Porcelain (= fine china), Premium Bone Porcelain (= bone china) en hard porselein.
➥ Meer informatie over materialen
Weet u het niet zeker? Ons deskundige team adviseert u graag. Neem schriftelijk contact met ons op via het contactformulier.
Uit het assortiment genomen series zijn helaas niet meer leverbaar. We hebben geen voorraden van deze collecties meer en er is geen nieuwe productie / nieuwe uitvoering gepland.
Pottery is een fascinerende kunstvorm die traditioneel vakmanschap met modern design combineert. Elk artikel is uniek met fascinerende effectglazuren die patronen en kleurovergangen creëren. Of het nu gaat om licht porselein of rustiek aardewerk; elk materiaal heeft een bijzondere uitstraling en overtuigt met een unieke charme.
Onderhoudsinstructies
Alle porseleinen artikelen uit ons huidige assortiment zijn geschikt voor gebruik in de oven. Vermijd abrupte veranderingen in temperatuur, d.w.z. het artikel mag alleen langzaam worden verwarmd en afgekoeld. Plaats het artikel niet in een voorverwarmde oven.
U kunt porselein met heet water of op lage temperatuur in de oven voorverwarmen en vervolgens in de voorverwarmde oven plaatsen als dit voor het recept nodig is.
Van Villeroy & Boch verwacht u terecht een hoge kwaliteit en een hoge productveiligheid. Aan de glazuren en de porseleinmassa worden geen lood, cadmium of andere zware metalen toegevoegd. In kleuren of decoratieve afbeeldingen kunnen zware metalen kunnen als complexvormers voorkomen. Voordat het product op de markt wordt gebracht en met regelmatige tussenpozen voeren interne en externe onafhankelijke laboratoria tests op het verlies van zware metalen uit. Hierbij houden we ons altijd aan de vereiste grenswaarden. De conformiteitsverklaringen over dit onderwerp vindt u hier.
In principe zijn al onze decors - met uitzondering van servies dat edele metalen bevat - magnetronbestendig. Decors met goud- of platinalaag zijn niet geschikt voor gebruik in de magnetron. Op onze website vindt u bij elk artikel de bijbehorende informatie.
Contact
Geen geschikt antwoord gevonden? U kunt gebruik maken van onze live chat of het contactformulier